جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : هانیه بیدی

کارتینگ کیش

یکی از منحصر بفرد ترین مراکز تفریحی و ورزشی جزیره زیبای کیش، کارتینگ کیش می باشد. کارتینگ کیش مسافتی حدود طول ۸۰۰ متر را شامل میشود، از این رو لقب بزرگ ترین پیست خاورمیانه را به نام خود کرده است.

ورزش کارتینگ جز مهیج ترین رشته های اتومبیل رانی است که از بین اتومبیل رانان اول میتوان به شوماخر اشاره کرد. گردشگران عزیز تور کیش با حضور در پیست کارتینگ کیش میتوانند لذت بخش ترین رانندگی را داشته باشند. پیست کارتینگ کیش مجهز به موتورهای 4 چرخ ATV و ماشین های کنترل از راه دور میباشد. 

 گردشگران محترم میبایست برای شرکت در کارتینگ کیش شرایطی از جمله : " حداقل سن برای استفاده از کارتینگ 10 سال و حداقل قد 140سانتی متر و همچنین حضور والدین مسافران تور کیش زیر 16 سال " را رعایت کنند و با اتومبیل رانی در این پیست لحظاتی خاطره انگیز و به یاد ماندنی را در سفر خود به این جزیره زیبا ثبت کنند. 

 

 

درخت سبز کیش

در اطراف درختان کهن و محوطه ای سرسبز و زیبا درخت سبز کیش با بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر با شاخه های آویزان و به زمین فرو رفته به چشم میخورد. این جاذبه گردشگری زیبا، استراحتگاهی مناسب را برای مسافران محترم تور کیش مهیا کرده است.

درخت سبز کیش کهن سال‌ترین درخت لور و همچنین قدیمی ترین درخت در بین درختان جزيره زیبای کیش است. این جاذبه گردشگری زیبا اکثر مسافران عزیز تور کیش را به سوی خود می کشاند. تماشای این محوطه سرسبز با وجود نرده‌هاي چوبي و آلاچيق هاي زيبا و محل متعدد پخت كباب به گردشگران تور کیش پیشنهاد می شود .به خاطر عقيده تعدادی از مردم به جهت برآورده شدن نياز، گره هايي با پارچه بر شاخه هاي درخت سبز کیش، زده شده است.

درخت سبز کیش در نزدیکی 2 جاذبه گردشگری، شهر تاریخی حریره و آب انبار سنتی است که گردشگران تور کیش میتوانند پیاده از شهر حریره و آب انبار سنتی تا کنار درخت سبز طی کنند و لحظاتی به یاد ماندنی را در سفر خود به جزیره زیبای کیش ثبت کنند.

 

 آب انبار کیش

یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی جزیره زیبای کیش، آب انبار کیش است که در سال 1372 در منطقه شهر حریره، در مجاورت درخت سبز، با معماری چشم نواز بنا شده است.

به تمامی گردشگران تور کیش تماشای این مرکز تفریحی پیشنهاد میشود. در گذشته در آب انبار کیش، آب آشامیدنی مورد نیاز محوطه به همراه 5 بادگیر ذخیره می شد. البته بادگیر ها وظیفه خنک کردن آب انبار را نیز داشتند که امروزه آب انبار کیش جز یکی از مراکز توریستی جزیره شده، همچنین این جاذبه گردشگری به سبک شهر یزد ساخته شده است و نظر اکثر گردشگران تور کیش را جلب کرده است. 

پارک دلفینهای کیش

پارک دلفينهای کیش در جنوب شرقي جزيره كيش واقع شده و مساحتي در حدود ۱۰۰ هكتار دارد. این مجموعه دارای فضاي سبز با انواع گونه‌هاي مختلف گياهي، باغ پرندگان و تنها دلفيناريوم در ايران می باشد. در دلفيناريوم اين مجموعه گونه‌هاي مختلفي از پستانداران دريايى از جمله دلفين، شير دريايى شمالى، شير دريايى جنوبى، گربه دريايى شمالى، گراز دريايى و پنگوئن نگهداري شده و بازديدكنندگان مي‌توانند از هنرنمايي آنان كه توسط مربيان ايراني تربيت شده اند، ديدن کرده و لذت ببرند.در استخرهايى که با حجم ۱۸۰۰۰ متر مكعب از آب دريا پر شده اند،در کل ۲۱ پستاندار دريايى نگهدارى شده است.همواره گردشگران تور کیش با اتوبوس قطاري به پارک پرندگان و سپس به دلفيناريوم هدايت مي‌شوند.فضاي سبز پارك دلفين نیز با بيش از يكصد گونه گياهي از جمله هزاران درخت نخل، بنجامين‌ هاى بسيار بزرگ، درختان لور (انجير معابد)، اوكاليپتوس، آكاسيا، مورد، كهور، گل ختمى، شيشه شور، تكوما، سياه نوفيلد، كند كارپوس، جونيا پروس و بيش از ۲۵ گونه كاكتوس و ساير گياهان پوشیده شده است كه با توجه به وضعيت اقليمي جزيره كيش و مرجاني بودن خاک آن در نوع خود بي‌نظير می باشد.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

نخلستان باغ بهشت کیش

پرورش نخل در كيش سابقه ديرينه‌اي دارد، بیشتر مسافران و گردشگرانی كه در سده های دیرین از كيش دیدن كرده‌اند به وجود نخلستان هاي انبوه در اين جزيره تاکید دارند. این نخلستان تنها نخلستان به جا مانده از دوره هاي قدیم است كه در غرب محله سفين قرار داشته و یکی از زیباترین نخلستان هاي كيش است. به ویژه چشم انداز زیبا و خیره کننده آن در هنگام غروب که از دیدن آن سیر نخواهید شد. این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری برای مسافران تور کیش محسوب شده که توجه گردشگران را به خود جلب نموده است.سازمان منطقه آزاد كيش در دهه اخیر، در طرح هاي توسعه فضاي سبز جزيره براي نخل اهميت فوق العاده ای قائل شده است.نمونه هايي از اين گونه موارد نخلستان هاي طلوع و غروب است که نخلستان طلوع با حدود 15 كيلومتر در شرق جزيره واقع شده است.

جهت رزرو و خرید تور کیش و اطمینان حاصل کردن از بهترین قیمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط:

تور کیش پاییز 95

تور کیش آذر 95

تور کیش زمستان 95

تور کیش دی 95

تور کیش بهمن 95

تور کیش اسفند 95

تور کیش نوروز 96

 





:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری کیش, بهترین جاذبه های گردشگری کیش, مکان های گردشگری کیش, جاذبه های دیدنی و گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: